Pomysły na zdrowe śniadanie

by Agata

 Zapraszam Was na kolejną porcję pomysłów na zdrowe śniadanie (i przekąski ;). 

Aktualnie na śniadaniowe omlety mogę pozwolić sobie jedynie w weekendy. Wychodzę z domu przed 7.00 i ostatnią rzeczą na jaką miałabym rano ochotę to wcześniejsze wstawanie i przygotowywanie sobie wypasionego śniadanka 😉 Także omlety, jajecznice z boczkiem, twarożki ze śmietaną i rzodkiewkami pojawiają się zazwyczaj tylko w weekendy.

 Ale…nie znaczy to, że wstaję i od razu wychodzę, śniadanie zjeść trzeba 🙂


Jak one wyglądają? W związku z tym, że na drugie śniadanie zjadam kanapki (nie ma co ukrywać, to wariant najwygodniejszy do zabrania do pracy/szkoły/uczelnię), staram się aby poranne śniadanie nie składało się z pieczywa. Wybór zazwyczaj pada na owsiankę. Przyznaję, robię ją z płatków błyskawicznych, bo tak jest po prostu szybciej.

Zaraz po wstaniu z łóżka zalewam około 2/3 szklanki płatków wrzątkiem, a w czasie, gdy płatki pęcznieją lecę do łazienki 😉 Zazwyczaj do owsianki wpada banan, orzechy, rodzynki i łyżeczka miodu, ale kwestia dodatków zależy po prostu od tego co mam w lodówce 🙂 Czasami zamiast wrzątkiem zalewam płatki mlekiem 😉

Jeśli nie mam ochoty na owsiankę sięgam po standardowe kanapki – koniecznie z ciemnego pieczywa i z mnóstwem warzyw 🙂
Czasami, pomimo że głodna nie jestem mam ochotę na jakąś przekąskę– omijam wtedy słodycze szerokim łukiem i sięgam po owoce. Już nie mogę doczekać się naszych polskich truskawek i malin! No, ale dopóki nie pojawią się, trzeba jakoś sobie radzić- jabłka też są niezłe 😉 A ostatnio bardzo polubiłam się z ananasem 🙂 Oczywiście świeżym, a nie z puszki. Pokrojony w kostkę będzie bardzo fajną przekąską 🙂 Sprawdzi się również fajnie jako baza do owocowej sałatki (i nie tylko owocowej- ananas z kurczakiem też jest super!).
Koktajle owocowe też będą fajną opcją jako przekąska między posiłkami. Mój ulubiony to truskawkowy 😀 Aktualnie wykorzystuję mrożone truskawki, ale oczywiście ze świeżych jest o wiele smaczniejszy 😉 Jeśli macie sporą zamrażarkę polecam Wam zamrozić latem trochę truskawek – ja tak robię co roku 🙂
Jeszcze jedna sprawa w kwestii przekąsek- nie dajcie się nabrać na te kuszące, małe saszetki np. z musli, które niby tak świetnie sprawdzą się jako przekąska w pracy, czy szkole. Zazwyczaj są one naszpikowane cukrem i wcale nie są takie zdrowe i fit jak obiecuje producent. Zdecydowanie lepiej zrobić sobie takie musli samemu 😉 Taniej, zdrowiej i smaczniej.
No i to już byłoby chyba na tyle w kwestii śniadań i przekąsek. 
W najbliższym czasie spodziewajcie się jeszcze przepisu na wytrawne muffinki bez mąki 😉

Zobacz również:

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania. Korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Zgadzam się Polityka prywatności