W kuchni: lekki deser na śniadanie

by Agata
Zazwyczaj zjadam go w ramach śniadania. Przygotowuję go dzień wcześniej wieczorem i chowam do lodówki. Chłodny smakuje najlepiej, a ja nie tracę czasu z rana na szykowanie śniadania. Sprawdzi się też jako przekąska, jeśli mamy ochotę na coś słodkiego. Dodatkową zaletą jest to, że przygotowuje się go błyskawicznie. 
Mogę śmiało stwierdzić, że jest to mój śniadaniowy hit ostatnich tygodni, zaraz po owsianych babeczkach. I mówi to wam osoba, która za jogurtem naturalnym nie specjalnie przepada. A to właśnie jogurt naturalny jest najważniejszym składnikiem.

Czego potrzebujemy? Oczywiście, jogurtu. Na jedną porcję wystarczy standardowe, małe opakowanie. Jeśli nie pilnujecie kalorii, to polecam jogurt grecki – jest gęstszy i fajniej smakuje. Ale zwykły też daje radę 🙂

Kolejny składnik to gorzkie kakao – ja daję dużą łyżkę, ale tak naprawdę od was zależy jak bardzo czekoladowy chcecie mieć ten deser. 
Przyda się też trochę cukru– ja dodaję płaską łyżeczkę. Możecie zastąpić go słodzikiem, stewią, lub zrezygnować z niego całkowicie.
Co jeszcze? Płatki owsiane, otręby, orzechy, rodzynki, owoce – co tam macie pod ręką.
Jogurt mieszam z kakao i cukrem. Na dno szklanki daję 2 łyżki płatków owsianych, na nią warstwę jogurtu, następnie otręby i znów jogurt. Na samej górze dajcie rodzynki, orzechy, jagody, czy maliny – na co macie ochotę 🙂
Tak przygotowany deser wkładam na noc do lodówki. Przez ten czas płatki zmiękną, a jogurt zgęstnieje. A rano będzie miał idealną konsystencję. Smacznego!


Co jadacie na śniadania? 🙂

Zobacz również:

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania. Korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Zgadzam się Polityka prywatności